Government Communication and the 50-year Dubai Charter Junho 2020 Government communication is increasingly one of the most visible aspects of political communication. As part of the longitudinal study that has been carried out since 2016 on the communication of the government of Dubai and the United Arab Emirates, in particular on the Ministry of Happiness, [...]
COMUNICAÇÃO GOVERNAMENTAL – A MAGNA CARTA DO DUBAI
admin2020-07-16T13:55:43+00:00COMUNICAÇÃO GOVERNAMENTAL - A MAGNA CARTA DO DUBAI Pág. 406 a 421 - Comunicação governamental “A magna carta do DUBAI” - Julho 2020 Editora: Ludomedia No ano de 2019 o Governo do Dubai formalizou a sua “Magna Carta”, documento que, na ausência de uma Constituição escrita, sistematiza os oito princípios que regem a governação do [...]

Dubai and United Arab Emirates Ministry of Happiness: Presentation of the National Happiness and Positivity Programme – Qualitative Analysis
admin2020-05-11T09:06:53+00:00Dubai and United Arab Emirates Ministry of Happiness: Presentation of the National Happiness and Positivity Programme - Qualitative Analysis Artigo em Revista Científica Internacional May-August 2020 Scientific research on the question of how happiness can be increased and then sustained has still a long way ahead. The authors have been developing studies in [...]
Conferência ICSS XXI Amesterdam – 2020
admin2020-05-04T15:10:50+00:00Conferência ICSS XXI Amesterdam - 2020 3 e 4 de abril de 2020 (Online) Página 88. Dubai and United Arab Emirates Ministry of Happiness: Presentation of the National Happiness and Positivity Programme - Qualitative Analysis “Scientific research on the question of how happiness can be increased and then sustained has still a long way ahead. [...]
SPRINGER – Computer Supported Qualitative Research
admin2020-04-29T09:44:59+00:00SPRINGER - Computer Supported Qualitative Research New Trends on Qualitative Research (CIAIQ2019) Janeiro 2020 Páginas 226-238 Government Communication - The Dubai and United Arab Emirates Ministry of Happiness. The objective of the creation of the Ministry of Happiness – content analysis. Análise de 1 ano de comunicação (Fev2016 a Fev2017) 8 de fevereiro de 2016 [...]
Âmbitos: Revista Internacional de Comunicação – nº 44
admin2020-04-29T09:30:46+00:00Âmbitos: Revista Internacional de Comunicação – nº 44 Comunicação governamental: o exemplo do ministério da felicidade dos Emirados Árabes Unidos. (CIAIQ18) Fevereiro 2019 Assunto: Analise de 2 textos (out 2014 e fev 2016) – Intenção e criação do Ministério da Felicidade. A Felicidade é um tema explorado desde a antiguidade, alvo de uma constante abordagem [...]
CIAIQ19 – Congresso Ibero Americano de Investigação Qualitativa – Lisboa
admin2020-05-04T15:11:38+00:00CIAIQ19 – Congresso Ibero Americano de Investigação Qualitativa - Lisboa Julho 2019. Comunicação Governamental - O Ministério da Felicidade do Dubai e dos Emirados Árabes Unidos - O objetivo da criação do Ministério da Felicidade – análise de conteúdo. Assunto: Análise de 1 ano de comunicação (Fev2016 a Fev2017) 8 de fevereiro de 2016 “Felicidade [...]
Revista: Ciências Sociais Aplicadas: Entendendo as Necessidades da Sociedade 2
admin2020-04-29T09:37:55+00:00Revista: Ciências Sociais Aplicadas: Entendendo as Necessidades da Sociedade 2 Julho 2019. Estudo de caso sobre a comunicação governamental relativa à criação do Ministério da Felicidade do Dubai e dos Emirados Árabes Unidos Assunto: Análise da comunicação Governamental Dubai e EAU
DUBAI – 3a AFU International Conference – TASK2019
admin2020-04-29T09:34:52+00:00DUBAI - 3a AFU International Conference - TASK2019 Maio 2019. TASK2019 – (Towards Advanced Scientific Knowledge in Business Sciences) “Analysis of Government Communication on the Establishment of the Dubai and United Arab Emirates Ministry of Happiness”.
WCQR18 – 3th World Conference on Qualitative Research – Lisboa
admin2020-04-29T09:29:37+00:00WCQR18 - 3th World Conference on Qualitative Research - Lisboa Outubro 2018. Creation of the 'Happiness 360º' Model: Qualitative Analysis from Survey Responses Assunto: Apresentação do Modelo Felicidade 360º graus.